چاپ کردن این صفحه

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با توجه به این نکته که هر رول کاغذ دیواری عرض و طول خاصی دارد، بهتر این است که قبل از محاسبه کاغذ دیواری اندازه های هر رول کاغذ دیواری را با توجه به مشخصات پشت کاغذ مورد بررسی قرار گیرد..

در بازار رول های کاغذ دیواری در ابعاد ذیل موجود می باشد.

کاغذ دیواری های موجود در بازار
عرض 53 سانتی متر و طول 10 متر عرض 64 سانتی متر و طول 10 متر
عرض 70 سانتی متر و طول 8.5 متر عرض 70 سانتی متر و طول 10 متر
عرض 90 سانتی متر و طول 12.5 متر عرض 90 سانتی متر و طول 12.5 متر
عرض 106 سانتی متر و طول 10 متر عرض 106 سانتی متر و طول 15.5 متر
   

 

لازم بذکر است که استاندارد رول کاغذ دیواری عرض 53 سانتیمر و طول 10 متر می باشد . که تقریبا اکثر کاغذ های موجود در باز هم در همین ابعاد می باشند.
در نصب کاغذ دیواری همیشه سعی می شود که از کاغذ یک تیکه استفاده شود که هم زیباتر به نظرمی رسد و هم احتمال کنده شدن آن کمتر می باشد یعنی از بالای دیوار تا پایین آن باید از یک طاقه کاغذ استفاده نمود پس هر رول کاغذدیواری بطول ده متر فقط سه طاقه می دهد یعنی هر رول کاغذ دیواری 53 *10 متر می تواند 159 سانتیمتر طول دیوار را بپوشاند و این بدین معنی است که برای محاسبه مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز هر دیوار شما باید طول دیوار را تقسیم بر 1.5 متر کنید تا تعدد رول های کاغذ دیواری مورد نیاز شما مشخص شود.
در مورد کاغذهای با عرض 70سانتیمتر و طول 10 متر براحتی می توان محاسبه کرد که هر 2.1 متر از طول دیوار یک رول کاغذ دیواری مصرف می شود.
بطور مثال اگر طول دیوار شما 6.5 متر باشد شما احتیاج به 5 رول کاغذ دیواری عرض 53 سانتمتر لازم خواهد بود که دو طاقه اضافه خواهد امد و برای کاغذ دیواری عرض 70 سانت و 4 رول لازم خواهد بود که دو طاقه اضافه خواهد آمد.
برای دیوار طول 7.5 متر هم شما نیاز به 5 رول کاغذ دیواری عرض 53 سانتمتر دارید که هیچ اضافه ای نخواهد داشت و 4 رول کاغذ دیواری عرض 70 سانت لازم خواهید داشت که یک طاقه اضافه خواهد داشت.
پس میبینیم که هرچند طول دو دیوار متفاوت است اما میزان رول کاغذدیواری مصرفی برابر است اما میزان کاغذ دیواری زائد و باطله آنها متفاوت خواهد بود . البته ارتفاع دیوارو همچنین طرح دار بودن کاغذ هم میتواند موثر باشد اما برای دیوار های عادی بین 2.5 و 3 متر و کاغذ های با طرح معمولی که خط تکرار طرح آن حدود نیم متر باشد محاسبه فوق درست خواهد بود.
حال در صورتیکه شما فقط از یک یا دو طرح ، رنگ کاغذ استفاده کنید تعداد رولهای مصرفی شما کمتر از زمانی خواهد بود که از چند رنگ و طرح متفاوت استفاده میکنید چون میزان اضافات رول های کاغذ دیواری شما کمتر می شود پس می توانید با یک طراحی مناسب ، تا چند صد هزار تومان صرفه جویی نمایید.
برای انجام این کار کافی است شما طول دیوارها را بدرستی اندازه بگیرد و سپس با فروشگاه خودتان هم مشورت کنید.
اما به زبان ساده تر می توانیم اینگونه بیان کنیم که:
یک اتاق 12 متری حدود 7 الی 8 رول ( بستگی دارد به تعداد کمد دیواری ، پنجره ، درب) و ...
یک آپارتمان 50 متری حدود 18 الی 20 رول
یک آپارتمان 70 متری حدود 26 الی 27 رول
یک آپارتمان 100 متری حدود 32 الی 35 رول
رول کاغذ دیواری عرض 53 سانتیمتری استفاده می شود البته این اعداد بصورت تقریبی و تجربی بوده و اگر تعداد دقیق آن را بخواهید محاسبه نمایید باید از روش بالا اندازه گرفته و با دقت محاسبه نمایید.

بازدید 20668 بار آخرین ویرایش در سه شنبه, 10 مهر 1397 ساعت 20:13